Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
  • TAB - Kolejny element
  • SHIFT + TAB - Poprzedni element
  • SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
  • SHIFT + ALT + H - Strona główna
  • SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
  • SHIFT + ALT + 1 do 4 - Wybór menu
  • ESC - Anulowanie podpowiedzi

Uzyskanie odpisu z księgi stanu cywlinego

Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego składa się do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego. W tutejszym urzędzie możliwe jest także złożenie wniosku o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego dotyczącego zdarzenia zarejestrowanego w innym urzędzie na terenie kraju.


Do otrzymania odpisów aktów stanu cywilnego uprawnieni są:

  • osoba, której akt dotyczy,
  • wstępni, zstępni, rodzeństwo, małżonek, przedstawiciel ustawowy, opiekun, sąd i prokurator,
  • organy administracji publicznej, jeżeli jest to konieczne do realizacji ich ustawowych zadań,
  • inne osoby, które wykażą w tym interes prawny,
  • organizacje społeczne, jeżeli jest to zgodne z ich celem statutowym i przemawia za tym interes społeczny.

Osoba uprawniona do otrzymania odpisu aktu stanu cywilnego może działać przez pełnomocnika, który zobowiązany jest złożyć do akt sprawy oryginał lub urzędowo poświadczoną kopię pełnomocnictwa.

Opłaty:

Opłata skarbowa w wysokości:

  • za odpis skrócony – 22 zł,
  • za odpis zupełny – 33 zł,
  • za odpis wielojęzyczny – 22 zł.

Opłatę za wydanie dokumentów z ksiąg stanu cywilnego przechowywanych w Urzędzie Stanu Cywilnego w należy uiścić na konto Urzędu Gminy w Łęce Opatowskiej Nr 69 8413 0000 0100 0101 2000 0102

Opłatę za wydanie dokumentów z ksiąg przechowywanych w innych urzędach stanu cywilnego należy uiszczać na konto właściwego w sprawie wydania dokumentu urzędu.

Wymagane dokumenty:

  • Wniosek o wydanie odpisu aktu.
  • Dokument stwierdzający tożsamość wnioskodawcy. (do wglądu)
Wersja XML